ورود |عضويت
 
درباره ماعشاير استانتماس با ماصفحه نخست
 
1401/06/13

احداث مجتمع دامپروری پرمه در دستور کار است


به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان اصفهان، عباس پاپی زاده در بازدید از سد خاکی گاوخفت فریدونشهر اظهار داشت: اولویت سازمان امور عشایر ایران شامل جاده عشایری، کشاورزی عشایر، آب شرب و معیشت و اشتغال عشایر است.

وی ادامه داد: در سال جاری بودجه عمرانی سازمان امور عشایر ایران رشد چشمگیری داشته است که با این حجم از اعتبار می توان مناطق عشایری را آباد کرد و فقر را از چهره آنان زدود.

پاپی زاده با بیان اینکه نظام بهره برداری اراضی زیردست سد مهم است خاطر نشان کرد: اراضی باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند و طرح آبیاری تحت فشار متناسب با اقلیم منطقه نیز در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: نگهداری از سد مهم است چرا که سد در نهایت تحویل عشایر داده می شود هم چنین خط انتقال برق به طول چهار کیلومتر از جاده تا سد در دست اقدام است.

وی با اشاره به مدیریت بهینه مصرف گفت: الگوی کشت پایدار و به صرفه باید رعایت شود زیرا هزینه زیادی برای سد شده است.

پاپی زاده همچنین در دیدار با عشایر پرمه شهرستان چادگان اظهار داشت: طی سال های متمادی مشکلات عشایر روی هم انباشته شده اند لذا حل همه مشکلات زمان بر است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: در سال جاری شن ریزی جاده پرمه انجام خواهد شد. همچنین تقویم کوچ باید رعایت شود، زیرا از بین رفتن مراتع به ضرر خود عشایر است.

وی در پایان گفت: مجتمع های دامپروری راهکار خوبی جهت افزایش تولید گوشت قرمز عشایر می باشند لذا احداث مجتمع دامپروری عشایر پرمه در دستور کار قرار دارد.

 

نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
شنبه 01 اردیبهشت ماه 1403
 
نظرسنجی
نظر شما در مورد وب سايت اداره کل امور عشاير در چيست؟
ارسال نظر

   
Copyright (c) 1403/02/01 اداره کل امور عشایر استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا